از مهم ترین لوازم خانگی آشپزخانه یکی یخچال فریزر است که از آن برای نگهداری سالم و تازه مواد غذایی استفاده می‌شود.برای محافظت از دستگاه و عمر بیشتر آن باید به یک سری موارد بپردازیم که با انجام دادن سرویس ها و تعمیرات به موقع و تخصصی یخچال خود عمر دستگاهتان را بهبود ببخشید.

1-هر 18 ماه کویل کنداسورهای یخچال را بررسی و تمیز کنید

در یخچال فریزر مسئولیت از بین بردن گرما را کویل کندانسورها به عده دارند.با کارکرد دستگاه آشغال های ریز و درشت به کویل ها میچسبند و کارکرد این قطعه را مسدود یا مختل می‌کنند.در نتیجه انرژی بیشتر برای این کار از یخچال گرفته میشود که باعث افزایش مصرف برق نیز میشود.بهتر است هر 18 ماه با فرچه و قلم، درشت تمیز شوند تا از تعمیرات گران قیمت که بعد ها بوجود خواهد آمد جلوگیری شود.باز هم مواردی دیگری در نگهداری یخچال اهمیت دارد که اصفهان تکنیک به آن ها در ادامه ی بحث می‌پردازد.

2- بررسی واشرها برای تعویض یا پاکسازی

در قسمت بیرونی درب یخچال واشر هایی تعبیه شده که وظیفه عدم نفوذ گرما به داخل را بر عهده دارد.با گذشت زمان واشر ها استحکام خود را از دست می‌دهند و پارگی بوجود می‌آورند.مصرف برق برای خنک کردن بیشتر میشود و به یخچال فشار بیشتری وارد می‌شود.

هرچند وقت لازم است این واشر ها با اسپرهای مخصوصی تمیز شوند یا اصلا تعویض شوند.البته چون قیمت ناچیزی دارند و تعویض آنها به صرفه تر است.

یخچال فریزر-اصفهان سرویس

3- داخل یخچال را تمیز کنید

هر چند هفته داخل یخچال را با پارچه ی نم دار تمیز کنید که لکه ها و چربی ها را از بین میبرد.البته امروزه مواد تمیز کننده های برای این کار طراحی شده که علاوه بر اینکه کثیفی های داخل یخچال را از بین میبرد میتوان برای تمیر کردن بیرون یخچال و دستگیره ها نیز از آن استفاده کرده.

برای پیشگیری از کثیفی داخلی یخچال نیز از بسته بندی ها برای مواد غذایی استفاده کنید. اگر موادی هم داخل یخچال گذاشتیم که آب دارند و چکه میکند حتما زیرآن بشقاب بگذارید و برای جلوگیری از بوی بد داخل یخچال آب آن را تخلیه کنید.

4- گندزدایی داخلی یخچال هر چند وقت انجام شود

یخچال  خود را هر چند وقت گندزایی کنید ؛ بوهای یخچال را از بین ببرید.برای این کار با یک مواد مخصوصی که برای یخچال است، از بین ببرید. طبق بررسی ها، این مواد تمیز کننده تا 40 برابر تاثیر بیشتری تا نوشابه ی گاز دار دارد.

5- فیلتر های ورودی آب یخچال را تعویض کنید

فیلترهای ورودی آب یخچال را هر 6 ماه تعویض  ؛ فیلتر های یخچال مسئول گند زدایی و تصفیه سطحی آب هستند و از لوازم مصرفی هستند و باید هر چند وقت تعویض شوند.

یخچال فریزر-اصفهان سرویس

 

در صورت بوجود آمدن مشکل برقی در یخچال چراغ ها یا آلارم های هشداری روشن میشوند و حتما باید توسط متخصصین بررسی شوند. متخصصین شرکت اصفهان سرویس آماده ارائه ی خدمات به همشهریان خود است.برای ثبت درخواست با ما تماس بگیرید یا بصورت آنلاین ثبت درخواست کنید.

تماس با ما: 03191011297