خرابی در پنل تلوزیون

تلوزیون از لوازم های برقی ای است که اکثرا در منازل و ادارات بیشترین استفاد ه را دارد.و در اکثر منازل همانطور که می دانید این وسیله ی برقی روشن است.استفاده ی این وسیله است که در نبود آن واقعا کلافگی دارد و اذیت کننده است.تلوزیون ها هم مانند سایر لوازم برقی به مشکلاتی برخورد میکنند.این مشکلات نیز باید با سرویس و تعمیرات به موقع برطرف شود.در این مقاله مرکز اصفهان تکنیک به بررسی مهم ترین مشکل تلوزیون ها یعنی خرابی در پنل تلوزیون ها می پردازیم.

قبل از اینکه به بررسی خرابی در پنل تلوزیون ها بپدازیم.به این نکته باید توجه کنیم که عیب یابی دستگاه است که مشکل را دقیق تر مشخص میکند و به تکنسین قدرت مانور بیشتری می دهد.البته برای تعمیرات و رفع مشکل تلوزیون خود باید از متخصصین همین حوزه استفاده کنید.مرکز اصفهان تکنیک با ارائه ی این خدمات بصورت حرفه ای و تخصصی به همشریان عزیز این مشکل را برای شما حل کرده است.

 

ضرب خوردگی صفحه تلوزیون

تلوزیون ها ممکن است در جابجایی ها یا هرجایی مرد ضرب قرار گیرند.اگر این ضرب محکم باشد یا با شیئی نوک تیز برخورد داشته باشد.به احتمال زیاد خرابی در پنل تلوزیون بسیار جدی باشد و به طور کامل تعویض شود.البته برای اطمینان باید متخصصین این حوزه به بررسی دستگاهتان بپردازند.

 

شکستگی پنل تلوزیون

پنل ها در دستگاه تلوزیون بیشترین نقش را دارد.برای مثال پنل یک دستگاه تلوزیون حدود 90% سیستم تلوزیون را تشکیل داده است.در قسمت پنل اگر مشکلاتی پیش بیاید.تعویض آن تقریبا هزینه ی بالایی دارد.پس خرابی در پنل تلوزیون مشکل بزگی برای تلوزیون بوجود می آورد.

نقطه های سفید در تصویر تلوزیون

گاهی اوقات در تلوزیون ها نقطه های سفید یا رنگی ای ایجاد می شود.این نقطه های بوجود آمده در اصل به آن سوختگی پیکسلی می گویند.سوختگی پیکسل در واقع باعث میشود که صفحه نمایش رنگ خود را از دست میدهد و بصورت یه نقطه ی بدون رنگ نمایش می دهد.این مورد هم از خرابی در پنل تلوزیون است و تنها راه حل آن تعویض پنل است.

 

آب خوردگی صفحه ی تلوزیون

در تمیز کردن صفحه ی تلوزیون اکثرا با مایعات یا دستمال های خیس انجام میشود.این مایعات اعم از آب یا مواد شونده اگر بیش از حد باشد ممکن است به داخل صفحه به نحوی نفوذ کند.بعد از نفوذ این موارد ممکن است تلوزیون شما خطی روی صفحه اش بیوفتد یا نور صفحه تیره تر شود.این مشکل به اتصالات کوچکی که در برد تلوزیون پیش می آید مربوط می شود.این مشکل با یکتکنسین متخصص قابل تعمیر است.

 

تیره شدن تصویر در تلوزیون

تلوزیون ها وقتی به مشکل تیره شده تصویر بخورد می کنند.اگر این مشکل به خاطر ضربه خوردن به صفحه باشد که باید پنل تعویض شود.ولی اگر بدون ضربه این مشکل پیش آمده باشد.به ایراد در بک لایت تصویر بر میگردد که قسمتی از صفحه LED BAR خاموش یا کم نور می شود.اگر قطعات این وسیله در بازار موجود باشد این مشکل توسط یک متخصص قابل تعمیر است.اما در صورت عدم وجود قطعات مورد نیاز باید پنل بصورت کامل تعویض شود.

دوتایی شدن تصویر تلوزیون

از دیگر عوامل خرابی در پنل تلوزیون اختلال در تصویر یا بهم ریختگی تصویر است.این بهم ریختگی دوتایی در تصویر بوجود می آورد و این مشکل به دلیل معیوب بودن برد TCON است.این قطعه برد قابل تعمیر است به شزطی که از متخصصین این حوزه برای تعمیرات خود استفاده کرده باشید.

نکته ی پایانی

با این مطالبی که در این مقاله ذکر شد باید به این نتیجه برسیم که انتخاب و پیدا کردن تکنسین در تعمیرات تلوزیون شما بسار تاثیر دارد.چرا کهبرخی از تعمیرکاران علاوه بر اینکه مشکل را برطرف نمی کنند ، مشکلات دیگری نیز به وجود می آورند.مرکز اصفهان تکنیک با تکنسین های حرفه ای که دارد دیگر نیاز شما را به اینکه وقت بگذارید و دنبال تکنسین های متخصص بگردید برطرف ساخته است.

Call Now Buttonتماس با ما: 03191011297