روش باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشد وقتی که لباس ها را داخل لباسشویی گذاشتد و درب را بستید.به خاطر ایمنی، درب ماشین لباسشویی دیگر باز نمیشود و قفل شده است.در صورت مواجهه با همچین مشکلی باید به یکسری مطالب دقت کنید.که به بررسی مهم ترین آن ها می‌پردازیم.

در مواردی که درب باز نمیشود:

    1. وقتی مشین لباسشویی شما شروع بکار خود را انجام داده و شاید هم آب داخل محفظه ی آن وارد شده باشد.اینجاست که درب ماشین لباسشویی شما دیگر باز نمیشود.
    2. بعد از اینکه لباسشویی کار خود را انجام داده و هنوزماشین لباسشویی گرم است در این موقع هم برای محافظت از مشکلات احتمالی که شاید برای شما پیش بیاید درب ماشین لباسشویی شما دیگر باز نمی‌‎شود.
    3. ماشین های لباسشویی با پیشرفت های چشمگیری که داشته یک امکاناتی به آن اضافه شده که برای امنیت کودکان است.اگر این حالت که قفل کودک نام دارد فعال باشد.دیگر درب ماشین لباسشویی شما باز نخواهد شد.
    4. در مدل های ماشین لباسشویی که درب از جلو هستند.اگر جنس دکمه ی آن فلزی باشد.درب ماشین لباسشویی شما بعد از اتمام کار شستشو بلافاصله باز نخواهد شد.

توجه داشته باشید که :

  1. بعد از اینکه ماشین لباسشویی شروع به کار کرد.سعی نکنید به زور درب را باز نکنید ممکن است میکروسوئیچ درب بشکند یا خرد شود.
  2. در حالت قفل کودک هم اگر خواستید لباس یا مواد شوینده به ماشین لباسشویی اضافه کنید.ابتدا فقد کودک را غیر فعال کنید و بعد کر خود را انجام دهید.و اصلا سعی نکنید به زور درب را باز کنید.

برای باز کردن درب:

قبل از شروع به کار ماشین لباسشویی

تا 5 دقیقه بعد از شروع به کار مشین لباسشویی میتوانید درب را باز کنید.البته در مدل به مدل ماشین های لباسشویی این زمن متییراست و فرق می‌کند. این را هم در نظر بگیرید اگر آب و دمای ماشین لباسشویی تان بیش از حد حالت ایست باشد امکان بازشدن درب دیگر وجود ندارد.پی باید منتظر بمانید تا دما نرمال شود یا آب تا حدودی تخلیه شود تا بتوانید درب را باز کنید.

با توجه به این شرایط، این مراحل انجام دهید:

  1. میتوانید یک بار با فشردن دکمه ی start و stop قفل درب را باز کنید.(البته درهمه ی مدل های لباسشویی این حرکت جوابگو نیست.)
  2. پس از اینکه کار خود را انجام دادید.درب لباسشویی را ببندید و دوباره دکمه start و stop را فشار دهید.تا جریان لباسشویی به حالت شستشو بازگردد.

توجه داشته باشید که:

  1. باز هم اگر آب بالا تر از سطح استاندارد باشد درب لباسشویی باز نمی‌شود.
  2. اگر درب لباسشویی قفل نشود لباسشویی به هیچ عنوان عمل شستشو را انجام نمی‌دهد.

درب لباسشویی در چرخه‌ی شستشو:

وقتی که دمای لباسشویی بالا باشد یا سطح آب داخل محفظه بالاتر از حد استاندارد باشد درب لباسشویی باز نمی‌شود.و باید صبر کنید تا دما نرمال شود یا آب تخلیه شود تا دستور باز شدن درب از لباسشویی صادر شود.برای باز شدن درب مراحل زیر را انجام دهید:

با عملکرد چرخش :

  1. کلید “start” را برای چند ثانیه نگه دارید.
  2. بعد از اینکه باید سرعت چرخش را انتخاب کنید چندین بار دکمه ی لغو را فشار دهید.
  3. حال دکمه یStart / Stop را فشار داده و نگه دارید که شستشو دوباره انجام شود.

برای تخلیه ی آب از فیلترdebris  استفاده کنید:

  1. برای استفاده از فیلتر درپوش آن را جدا کنید
  2. شلنگ تخلیه را جدا کرده و داخل ظرفی بگذارید تا آب داخل آن تخلیه شود.
  3. در پوش تخلیه اضطرلری را دوباره در جای خود قرار دهید.
  4. با احتیاط زیادی این کار را انجام دهید چرا که ممکن است آب زیادی از آن خارج شود.

روش باز کردن قفل درب بعد از اتمام شسشو

وقتی که عملیات شستشو تمام شد.سیم لباسشویی را از برق بکشید و مدتی منتظر بمانید(حدود 40 د قیقه).بعد دوباره به برق بزنید و درب را باز کنید.

تماس با ما: 03191011297